اسکرین

اسکرین تجربه خیلی خوبیه توی پزشکی .این ماه را خیلی دوست دارم و علاقمندم .هر چند کشیکهای خیلی سختی داره و کلا اورژانس استرس بالایی داره و از در و دیوار مریض ترومایی و مسمومیت میباره ولی اینقدر کادر صمیمی داره و همه همکاری میکنند که متوجه گذشت زمان نمیشی

وجود بعضی ها واقعا ارزشمنده .مثل دکتر م یکی از پزشکان عمومی اورژانس که واقعا برای مریض ها  دلسوزه میتونم بگم خیلی هاشون اگه درست رسیدگی نشن قبل از رسیدن به اتاق عمل اکسپایر میشند.

در واقع اسکرین اولین جایی که به عنوان یه اینترن احساس مفید بودن میکنی حس خوبیه وقتی دکتر کوچولو میشی.البته استرس بالایی هم داری وقتی چشمهای منتظر همراه بیماران بد حالی میبینی  که ازت انتظار دارند یه کاری بکنی

دیروز در عرض ۲ ساعت ۵ تا مریض که سوییساید کرده بودن خوابوندم. با خودم فکر میکردم که امید به زندگی چقدر پایینه تو کشور ما وچه علتهایی یکیشون خیلی منو تحت تاثیر قرار داد دختر ۱۸ سالهای که با افت سطح هوشیاری اورده بودنش .در معاینش متوجه میوز وبابنسکی مثبت شدم به فکر مسمومیت افتادم علی الخصوص که مادرش گفت دیروز کنکور داده. از مادرش خواستم کیفش را بگرده و بیبینه دارویی پیدا میکنه که مادرش ناراحت شد میگفت دختر من اهل خود کشی نیست کنکورشم خوب داده واصلا چرا میگی. خلاصه بستریش کردیم داخل بخش بعد از چند ساعتی که هوشیار شد خودش اعتراف کرد که یه بسته قرص اعصاب خورده! واقعا متاسفم که اینقدر فاصله بود بین مادر و دخترش که حتی متوجه ناراحتیه دخترشون نبودن!

  یه بار هم یه دختری را بستری کردم که انتی دوتش این بود که موبایلش زنگ بزنه!!!!!و کلی ما را سز کار گذاشته بود که ۱۰۰تا قرص خورده

گاهی یه همخونه ای خوب کلی میتونه روحیاتت را عوض کنه

شاید بخواهم تا اخر این ماه مهمترین تصمیم زندگیم را ببگیرم............

فردا

 

از فردا اورژانس وباز هم کشیک

به شدت احساس بیسوادی میکنم واینکه چه جوری باید اورژانسرا کاور کنم وقتی هنوز جراحی را نگذروندم

مهم نیست این نیزبگذرد.

حرفهای زیادی برای گفتن دارم ولی ذلی برای نوشتن نه.

نگرانم از فردا

 

دلتنگی

 دلم تنگه .دو تا بال برای پرواز کردن میخوام.کجا میشه پیدا کرد؟